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Suche nach „[Herntrei] [Marcus]“ hat 66 Publikationen gefunden
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    Angewandte Gesundheitswissenschaften

    Zeitschriftenartikel

    H. Pechlaner, Marcus Herntrei, L. Kofink

    Growth strategies in mature destinations: Linking spatial planning with product development

    Tourism: an international interdisciplinary journal, vol. 57, no. 3, pp. 285-307

    Abstract anzeigen

    The rapid (spatial) growth of tourism enterprises in the 1960's and 1970's in the Alpine destination South Tyrol led to restrictive spatial legislation and as a result, greatly limited the quantitative and qualitative development capacities of hotel businesses in these mature destinations. Consequently, the entrepreneurs in South Tyrol and the surrounding region often perceive spatial planning as a restrictive instrument limiting the growth and strategic planning and development of their enterprises. In 2007 …

    Angewandte Gesundheitswissenschaften

    Zeitschriftenartikel

    H. Pechlaner, M. Volgger, Marcus Herntrei

    Destination management organizations as interface between destination governance and corporate governance

    Anatolia - An International Journal of Tourism and Hospitality Research, vol. 23, no. 2, pp. 151-168

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    Destination management organizations (DMOs) play a major role in managing destination networks and in fostering cooperation between destination actors. DMOs are central figures in the governance of tourism destinations. However, being organizations, their operations are also judged according to their organizational efficiency and effectiveness. This paper applies the concept of corporate governance to capture these internal performance indicators, and investigates its relationship to the external performance of DMOs as promoters of cooperation. Very few studies have considered such inter-dependencies between DMO performance and destination performance; and even fewer have explicitly analysed the relationships between the destination governance and the corporate governance of DMOs. Therefore, this research uses an exploratory, theory-generating case study approach to develop testable hypotheses for future generalizing research attempts. Semi-structured interviews were conducted with several destination actors, and qualitatively analysed using the GABEK toolset. From this qualitative analysis four hypotheses emerged, which generally indicate a positive link between a DMO's corporate governance characterized by a broad stakeholder involvement, an efficient way of working, visible signs of performance on the one hand, and both the DMO acceptance and the level of cooperation in the destination on the other hand.

    Angewandte Gesundheitswissenschaften

    Beitrag (Sammelband oder Tagungsband)

    M. Volgger, H. Pechlaner, L.-M. Lun, S. Pichler, Marcus Herntrei, L. Kofink, F. Raich

    Destination Management - Partizipative Destinationsentwicklungsprojekte : ein vorläufiges Resümee aus Südtirol

    Regionen, Standorte und Destinationen entwickeln. Perspektiven der Beziehung von Raum und Mensch., Bozen

    ISBN: 978-8868392482

    Angewandte Gesundheitswissenschaften

    Beitrag (Sammelband oder Tagungsband)

    Marcus Herntrei, M. Volgger

    Tourismusentwicklungskonzepte

    Regionen, Standorte und Destinationen entwickeln. Perspektiven der Beziehung von Raum und Mensch., Bozen

    ISBN: 978-8868392482

    Angewandte Gesundheitswissenschaften

    Beitrag (Sammelband oder Tagungsband)

    Marcus Herntrei, K. Pagenkopf, T. Wiesen

    Case Study: Eifel National Park (Germany)

    Design for All in Tourism Destinations

    Angewandte Gesundheitswissenschaften

    Buch (Monographie)

    A. Steinecke, Marcus Herntrei

    Destinationsmanagement

    UTB, Konstanz; München, vol. 3972. Tourismus

    ISBN: 978-3-8252-4824-6

    Abstract anzeigen

    Die Region als Marke. Eifel, Harz und Südtirol - diese drei Regionen stellen beliebte touristische Zielgebiete dar. Im Management solcher Destinationen ist ein Trend zu beobachten, der auf eine stärkere Verknüpfung von Tourismus, Wirtschaft und Gesellschaft setzt. Dadurch rücken eine regionale Markenbildung und ein regionales Management zunehmend in den Fokus der Akteure. Genau darauf geht die 2. Auflage dieses Buches ein: Sie erklärt das Konzept des Destinationsmanagements, das Wettbewerbsumfeld von Destinationen sowie die Aufgabenbereiche und die Arbeitsweise von Destination Management Organisationen. Die grundsätzlichen Überlegungen werden anhand aktueller Praxisbeispiele erläutert. Das Buch richtet sich an Tourismusstudierende sowie an touristische Praktiker.