Publikationen


Suche nach „[Mobil]“ hat 321 Publikationen gefunden
Suchergebnis als PDF
    MobilNachhaltigEuropan Campus Rottal-Inn

    Sonstiges

    Georg Steckenbauer

    Tourism Naturally Conference (TNC) 2020

    Session Chair/Member of the Scientific Committee. Colorado State University; University of Derby; Technische Hochschule Deggendorf; University of Sunderland; Central China Normal University; Università di Pisa

    2020

    MobilAngewandte Wirtschaftswissenschaften

    Vortrag

    Martina Hekler

    Sitzungsleitung

    23. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Tourismuswirtschaft e.V.: "Zukunft des Tourismus im ländlichen Raum", Deggendorf

    2019

    MobilAngewandte Wirtschaftswissenschaften

    Vortrag

    Martina Hekler

    Regionalbahnen: Auslaufmodell im ländlichen Raum?

    23. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Tourismuswirtschaft e.V.: "Zukunft des Tourismus im ländlichen Raum", Deggendorf

    2019

    MobilAngewandte Wirtschaftswissenschaften

    Vortrag

    Martina Hekler

    Wirksamkeitsaspekte urbaner Mobilität aus einer (stadt)geographischen Sicht

    Deutscher Kongress für Geographie 2019, Kiel

    2019

    MobilAngewandte Wirtschaftswissenschaften

    Vortrag

    Johannes Klühspies

    Sitzungsleitung

    23. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Tourismuswirtschaft e.V.: "Zukunft des Tourismus im ländlichen Raum", Deggendorf

    2019

    MobilAngewandte Wirtschaftswissenschaften

    Vortrag

    Johannes Klühspies

    Leitthema, Digitalisierung und Geographie

    Sitzungsleitung

    Deutscher Kongress für Geographie 2019, Kiel

    2019

    MobilAngewandte Wirtschaftswissenschaften

    Vortrag

    Johannes Klühspies

    Hochgeschwindigkeitsverkehr der Zukunft: Zukunftsperspektiven für Rad‐Schiene, Magnetbahn und Hyperloop?

    Keynote

    2019

    MobilAngewandte Wirtschaftswissenschaften

    Vortrag

    Johannes Klühspies

    Current developments in maglev transport technologies: A brief look at global trends

    Keynote speech

    MTCT‐Konferenz, St. Petersburg, Russia

    2019

    MobilAngewandte Wirtschaftswissenschaften

    Vortrag

    Johannes Klühspies

    Trends der Verkehrs- und Stadtentwicklung: Aspekte von Perspektiven und Grenzen

    Chinese Delegation

    2019

    MobilAngewandte Wirtschaftswissenschaften

    Beitrag (Sammelband oder Tagungsband)

    Johannes Klühspies

    Ein Bahnhof ist das Zugangstor zur Mobilität

    Geschäftsbericht 2018 des Zweckverbands Kommunale Verkehrssicherheit Oberpfalz

    2019

    MobilNachhaltigEuropan Campus Rottal-Inn

    Sonstiges

    Georg Steckenbauer

    Tourism Naturally Conference (TNC) 2019

    2019

    GesundMobilEuropan Campus Rottal-Inn

    Vortrag

    Marcus Herntrei, Georg Steckenbauer

    The Bavarian Spa Destinations - New markets and products in the context of wellness and health

    Tourism Naturally Conference 2019, Buxton, United Kingdom

    2019

    DigitalMobilNachhaltigAngewandte InformatikTC Grafenau

    Vortrag

    Markus Straßberger

    Vernetzte Mobilität im ländlichen Raum: Wenn die Mobilität im Stau steckt

    2019

    MobilNachhaltigTC Plattling MoMo

    Patent

    M. Thannhuber, Michael Sternad

    BATTERY PACK FOR AN ELECTRICAL DEVICE, CHARGING DEVICE FOR A BATTERY PACK AND METHOD FOR OPERATING A BATTERY PACK

    2019

    MobilNachhaltigTC Plattling MoMo

    Zeitschriftenartikel

    E. dos Santos Sardinha, Michael Sternad, H. Wilkening, H. Martin, G. Wittstock

    Nascent SEI-Surface Films on Single Crystalline Silicon Investigated by Scanning Electrochemical Microscopy

    ACS Applied Energy Materials, vol. 2, no. 2, pp. 1388-1392

    2019

    DOI: 10.1021/acsaem.8b01967

    Abstract anzeigen

    Silicon is a promising high-capacity host material for negative electrodes in lithium-ion batteries with low potential for the lithiation/delithiation reaction that is outside the stability window of organic carbonate electrolytes. Thus, the use of such electrodes critically depends on the formation of a protective solid electrolyte interphase (SEI) from the decomposition products of electrolyte components. Due to the large volume change upon charging, exposure of the electrode material to the electrolyte must be expected, and facile reformation of SEI is a scope for improving the stabilities of such electrodes. Here, we report the formation of incipient SEI layers on monocrystalline silicon by in situ imaging of their passivating properties using scanning electrochemical microscopy after potentiodynamic charging to different final potentials. The images show a local initiation of the SEI growth at potentials of around 1.0 V vs Li/Li+ in 1 M LiClO4 in propylene carbonate.

    MobilAngewandte Informatik

    Beitrag (Sammelband oder Tagungsband)

    Nicki Bodenschatz, Andreas Berl

    Viability and Optimality of Electric Vehicle Fleet Schedules

    2019 9th International Conference on Advanced Computer Information Technologies (ACIT'2019) [Ceske Budejovice, Czech Republic, June 5-7, 2019]

    2019

    ISBN: 978-1-7281-0449-2

    Abstract anzeigen

    The number of electric vehicles is steadily growing and commercial fleet owners follow this trend. However, the charging of fleets has a major impact on the already stressed power grid. To prevent negative impact on the grid, it is necessary to schedule charging processes. This charging scheduling should not only utilize the existing charging infrastructure and the available resources, but it should furthermore allow an optimized charging schedule, e.g. in terms of cost reduction. This scheduling problem is complex and it needs significant information about infrastructure and fleet in order to create a viable charging schedule. However, not all of the relevant information is always available. For this reason, this paper analysis the possibilities to create a charging schedule with missing information. To achieve this, the paper provides a detailed description of the charging scheduling problem for a day ahead planning and the necessary input parameters. It clarifies the influence of the input parameters on the viability and optimality of a charging schedule. On this base, the paper establishes data sets with different degrees of scheduling possibilities. Further, the paper analyses the affectation of missing input parameters on the scheduling and it provides possible solutions to approximate the missing parameters under the proposition to guarantee the viability of a charging schedule.

    MobilEuropan Campus Rottal-Inn

    Zeitschriftenartikel

    Katerina Volchek, A. Liu, H. Song, D. Buhalis

    Forecasting tourist arrivals at attractions: Search engine empowered methodologies

    Tourism Economics, vol. 25, no. 3, pp. 425-447

    2019

    DOI: 10.1177/1354816618811558

    Abstract anzeigen

    Tourist decision to visit attractions is a complex process influenced by multiple factors of individual context. This study investigates how the accuracy of tourism demand forecasting can be improved at the micro level. The number of visits to five London museums is forecast and the predictive powers of Naïve I, seasonal Naïve, seasonal autoregressive moving average, seasonal autoregressive moving average with explanatory variables, SARMAX-mixed frequency data sampling and artificial neural network models are compared. The empirical findings extend understanding of different types of data and forecasting algorithms to the level of specific attractions. Introducing the Google Trends index on pure time-series models enhances the forecasts of the volume of arrivals to attractions. However, none of the applied models outperforms the others in all situations. Different models’ forecasting accuracy varies for short- and long-term demand predictions. The application of higher frequency search query data allows for the generation of weekly predictions, which are essential for attraction- and destination-level planning.

    MobilEuropan Campus Rottal-Inn

    Zeitschriftenartikel

    Katerina Volchek, Law, R., Buhalis, D., H. Song

    The Good, the bad, and the ugly: Tourist perceptions on interactions with personalised content

    e-Review of Tourism Research, vol. 16, no. 2-3, pp. 62-67

    2019

    Abstract anzeigen

    Personalisation is a critical factor in superior customer experience and retention. It is also observed to be acause ofuserfrustration. This paper challenges the assumption that accurate content personalisation always positively affects tourist perceptions on the usefulness and ease of use of the information systems. The study integrates the logic of technology acceptance and the process of human motivation to explain personalised recommender system acceptance. In-depthsemi-structuredinterviews with tourists, industry practitioners, and academic experts were used in research. The findings illustrate that the characteristics of personalised content have double and, sometimes, ambivalent influence on tourist perceptions on system performance. A comprehensive strategy is required to optimise the potential of personalisation. This study expands the understanding of tourist interactions with personalised content and calls for further exploration of the effects of information system components on user experience.

    MobilNachhaltigAngewandte InformatikTC Freyung

    Beitrag (Sammelband oder Tagungsband)

    Jane Wuth, Wolfgang Dorner

    Modell zur Übertragbarkeit der Ergebnisse aus der Feldstudie auf größere Regionen

    Berücksichtigung aktueller technischer und organisatorischer Rahmenbedingungen beim Einsatz autonomer Shuttlebusse

    Autonome Shuttlebusse im ÖPNV, Berlin, Heidelberg

    2019

    ISBN: 978-3-662-59405-6

    Abstract anzeigen

    Heutzutage sind automatisierte Shuttlebusse noch eher selten im öffentlichen Straßenverkehr zu finden. Feldstudien sind daher unumgänglich, um eine Analyse der existierenden Möglichkeiten und nötigen technischen Maßnahmen zur Integration dieser Fahrzeuge in den öffentlichen Personennahverkehr (ÖPNV) zu erproben. Da es sowohl technisch als auch rechtlich noch Einschränkungen der Nutzung automatisierter Fahrzeuge gibt, stellt sich die Frage, ob potenzielle Routen, die diesen Rahmenbedingungen gerecht werden, automatisiert ermittelt werden können. Allerdings ist die Erstellung eines Modells zur Identifikation von Strecken für automatisierte Fahrzeuge unter den gegebenen rechtlichen Randbedingungen noch nicht näher betrachtet worden. Die hier verwendeten Parameter sind auf Grundlage der Ergebnisse einer Studie in Bad Birnbach, Bayern entstanden. Im Vergleichsraum Bayern wurden ca. 100 Strecken identifiziert, auf welchen man einen automatisierten Shuttlebus im derzeitigen technisch-rechtlichen Rahmen weiter testen könnte. Die sich stetig weiterentwickelnde Technologie und die teils unvollständige Attribuierung der verwendeten Daten (offizielle Verkehrsdaten ATKIS, OpenStreetMap aus dem Jahr 2018) erfordern eine Überprüfung der Ergebnisse vor Ort sowie eine laufende Fortschreibung des Modells.

    DigitalMobilAngewandte InformatikTC Freyung

    Beitrag (Sammelband oder Tagungsband)

    M. K. Vichrová, P. Hájek, M. Kepka, Laura Fiegler, Wolfgang Dorner, Mariann Juha

    Peregrinus Silva Bohemica. A Digital Travel Guide for Navigation Assistance

    Proceedings of the 2019 9th International Conference on Advanced Computer Information Technologies (ACIT) [June 5-7, 2019; České Budějovice, Czech Republic]

    2019

    DOI: 10.1109/ACITT.2019.8779883

    Abstract anzeigen

    How can historical cultural assets be made accessible and experienced with the help of digital media? Scientists in the Bavarian-Bohemian border region are dealing with this question in the context of the Peregrinus Silva Bohemica project. Historic sites and buildings are made available for all devices. Interesting facts about the monuments are digitally reworked, interpreted and made clear, for example with the help of specially constructed 3D representations or augmented reality (AR).